.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ردپای پول مردم لیبی در حساب بانکی یوونتوس

فرزند سرهنگ مخلوع لیبی این روزها در انتظار روزهای سخت بازجویی درباره مبالغ نجومی منتقل شده به باشگاه یوونتوس ایتالیا است. 
ساعدی قذافی یکی از ۸ فرزند معمر قذافی که پس از اطمینان از سقوط سرت و ناتوانی نیروهای هوادار به خاندانش به نیجر گریخت و اکنون تحت کنترل نیروی امنیتی این کشور بوده و انتظار روزهای سخت بازجویی را می‌کشد.
خبرهای فراوانی از منابع خبری معتبر و غیر معتبر این روزها از معمر قذافی که گواهی فوتش نیز صادر شد اما در این میان و به خصوص درباره زندگی پر ابهام و عجیب ساعدی هیچ تلاشی نمی‌شود.

آیا جوانان انقلابی لیبی برای روشن شدن تکلیف میلیون‌ها یورو و شاید بیشتر! در حساب بانکی فیات ایتالیا باید منتظر حاضر شدن این فرزند عیاش و میلیاردر گریخته به نیجر باشند؟ پول‌های هزاران هزار جوان بی آرزو و زخمی لیبی اکنون در حساب‌های بانکی مقامات اسبق یوونتوس، کارخانه فیات، کمپانی تولید محصولات ورزشی در استرالیا و دفتر گردشگری تل‌آویو پنهان شده است.

چند ماه پیش بود که چند خبرنگار محلی در کاتالونیا از رابطه پنهانی خوان لاپورتا مدیرعامل سابق باشگاه بارسلونا با چند شرکت گردشگری در تل‌آویو پرده برداشتند و پیش از این افشاگری مشخص شده بود که خاندان آنیلی در کارخانه فیات، مقامات اسبق باشگاه ایتالیایی یوونتوس و چند پدرخوانده از منطقه مافیایی سیسیلیا نقطه اتکای مالی خود را بانک‌های به ظاهر امن تل‌آویو می‌دانند.

در این میان حداقل کسانی که فوتبال ایتالیا و حواشی آن را دنبال کرده و می‌کنند، به خوبی می‌دانند و به یاد می‌آورند که فرزند ۳۸ ساله سرهنگ مخلوع لیبی چه ارقام نجومی را تنها به شوق آن که مشکلی برای اقامت در ایتالیا نداشته باشد و او را در رسانه‌های ایتالیا عضو هیات مدیره یوونتوس بنامند از کشور خارج و به حساب مافیای سیسیل واریز کرد.

برخی منابع خبری دو روز قبل از مرگ دیکتاتور لیبی نوشتند: نیروهای امنیتی نیجر روز یکشنبه ساعدی قذافی و هشت تن از نزدیکان پدرش را در شمال این کشور رهگیری و آنها را بازداشت کردند.
مردم لیبی در انتظار پاسخ صریح ایتالیا، یکی از همدستان نزدیک معمر قذافی در خوش‌نشینی‌ها و خوش گذرانی‌های مشترک هستند تا مشخص شود منابع مالی منتقل شده از لیبی به حساب بانکی کارخانه فیات، مافیای سیسیلیا و باشگاه یوونتوس در نهایت بلوکه خواهد شد یا خیر.

دافینکا میرچوا یکی از معشوقه‌های قذافی در گذشته که ۶ سال با وی ارتباط داشت اخیرا در استرالیا با اظهار نظرات خود خشم جوانان لیبی را برانگیخته است.

او می‌گوید: وقتی در استرالیا کار می‌کردم با پسری آشنا شدم که ادعا می کرد خیلی پولدار است و هر چه بخواهم برایم فراهم می کند، ارتباط ما ۶ سال به درازا کشید و من در اواسط این آشنایی طولانی متوجه شدم که او ساعدی قذافی یکی از پسران معمر قذافی است. او ولخرجی‌هایی می‌کرد که تعجب همگان را بر می‌انگیخت و شاید در یک سال حداقل ۱۷ میلیون دلار هزینه عیاشی‌های وی می‌شد، تنها به یک مثال اکتفا می‌کنم و به کرایه گران قیمت‌ترین ساحل تفریحی در جزایر متعلق به استرالیا اشاره می‌کنم که شاید ثروتمند‌ترین مردم جهان چنین حماقتی را هرگز مرتکب نشوند.
حالا مردم لیبی با خود می‌گویند: این همه ثروت بر باد رفته به کنار لااقل تکلیف ده‌ها کامیون شمش طلایی که اخیرا وارد نیجر شده را مشخص کنید./الف


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.